Loading...

Цветознание за целите на интериорния дизайн

avatar Мария Вълчева 4 минути
Цветознание за целите на интериорния дизайн

Т.нар. цветознание е отправната точка за всеки дизайнер, включително и интериорния такъв. Освен теория за цветовете, то е и практически наръчник как да използваме и съчетаваме различните цветове, предвид ефектът, който имат върху хората. Затова и в предстоящия курс Interior Design – март 2023 ще бъде една от темите, които ще разгледаш по-подробно.

Ако искаш да направиш първите си стъпки в интериорния дизайн, не се колебай да се включиш. По повод скорошния му старт, в следващите редове ще си говорим за това какво е цветознание и каква роля играе в интериорния дизайн.

Какво е и за какво ти е цветознание?

Теорията за цветовете е изключително увлекателна и действа като насока за дизайнери във всякакви сфери, спомага изграждането на брандове и създаването на привлекателен интериор. Изборът на конкретни цветове и смесването на други ни помагат да предаваме емоции, послания и настроение.

С други думи, това т.нар. цветознание е както науката, така и изкуството да съчетаваме цветовете успешно и по-приятен за окото начин. Когато си запознат добре с него, можеш по-качествено и приятно да хармонизираш цветовете в даден интериор. Това е необходимо, защото цветовете влияят на човешката психика по много и различни начини.

Източник: VeryWellMind

По време на курса ще разбереш по-подробно какво е това цветознание, ще видиш как се смесват цветовете, с какви палитри и комбинации разполагаш. А в следващите редове ще видим няколко съвета как да използваш цветознанието при подбора на цветове за целите на интериорния дизайн.

5 начина да използваш цветознание в интериорния дизайн

И сам се досещаш, че няма лоши цветове, само зле подбрани такива. Именно затова повечето хора се страхуват да се обличат по-цветно и да използват различни от неутралните цветове в дома си. Ето няколко идеи как могат да се избегнат драматични грешки в интериора:

1. Избери един основен цвят

Това е най-добрата отправна точка. Разбери от клиента какво очакват от атмосферата, какво искат да постигнат, разбира се, за каква стая става дума. Психологията на цветовете може да ти бъде от огромна полза при подбора.

Когато откриеш основният цвят, обърни се към колелото на цветовете и селектирай останалите според цветовата схема, която ще е най-удачна – монохроматични, аналогови, допълващи се, цветове, комбиниращи се в триъгълник, квадрат или правоъгълник. Не забравяй, че всеки допълнителен цвят ще повлияе на възприятията, комфорта и цялостното настроение, което ще носи помещението, по което работиш.

2. Неутралните цветове могат да са цветни

Изборът ти може да отиде отвъд избора на бяло, черно или сиво. Истинските неутрални цветове не са единственият път, по който да поемеш. Цветове, които се държат като неутрални, просто имат много ниска наситеност и са комбинация от смесването на основен цвят с неутрален.

Това ти дава гъвкавост при създаването на интериора. Така можеш да замениш стерилните бели стени с онзи оттенък, който най-добре ще постигне търсения ефект и настроение.

Източник: WitAndDelight

А ако все пак си решил, че ще използваш истински неутрални цветове, не забравяй да ги съчетаеш с акцент, така че интериорът да се балансира.

3. Правилото 60-30-10

Едно от любимите съотношения на интериорните дизайнери, е именно това. То гласи, че 60% от помещението, в частност стените и таваните трябва да бъдат заети от основния цвят. 30% се дават на допълващ цвят или текстура, обикновено при избора на тапицерия и мебели, а останалите 10% са запазени за акценти – декорацията, която ще завърши помещението.

Най-хубавото при това правило е, че можеш да го балансираш както смяташ за най-добре. Можеш дори да го нагодиш така, че да може да включва повече от три цвята, например 40-30-20-10. Крайната цел винаги е постигането на баланс.

4. Монохроматична палитра

Сигурно си мислиш, че интериор, създаден във вариациите на един единствен цвят, ще бъде скучен. Не и ако подбереш добре цвета. Монохроматичните палитри спомагат за създаването на хармонично усещане и изчистена визия, които предразполагат към покой и удобство.

Тези характеристики правят подхода изключително удачен за по-малки помещения, в които търсим спокойствие и уединение. Това могат да са детски стаи, офиси, кътове за четене и медитация, дори банята. А най-хубавото е, че изборът от цветове е безкраен.

5. Топло или студено?

Разделението на топли и студени е сред основните, когато говорим за цветознание. Почти всеки цвят може да има топъл и студен вариант, като това зависи от конкретния нюанс. Вариациите ще предизвикат и различни емоции:

Топли цветове – създават топло усещане, чувство за уют и асоциация с горещината на слънцето.

Студени цветове – носят успокояващо, хладно усещане, което асоциираме с небето.

Топлите и студенти цветове се съчетават идеално с неутрални такива, за постигане на баланс и хармония в помещенията. А като знаеш кой вариант какъв ефект ще има, можеш да подбереш най-удачния по-лесно, така че да постига целите, заложени за дадено помещение.

Цветознанието е необятна тема, от която можеш да черпиш неограничено вдъхновение и идеи за красив и комфортен интериор. Затова и е залегнала в предстоящото практическо обучение. По време на Interior Design – март 2023 ще направиш първите си стъпки в сферата – от основите до цялостното проектиране и презентиране на интериора. Ако смяташ, че интериорният дизайн е признанието ти и искаш да му се отдадеш, не се колебай и се включи в курса още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.