Loading...

Как черпят идеи дизайнерите?

avatar Пламен Тотев 3 минути
Как черпят идеи дизайнерите?

Всеки дизайнер рано или късно усеща, че креативните му идеи започват да се изчерпват. Често вдъхновението идва и си отива спонтанно, а крайните срокове остават едни и същи.

Затова е ключово всеки специалист в сферата да знае откъде и как да черпи идеи, когато му потрябват. Днес заедно ще видим някои техники и инструменти за генериране на идеи в дизайна, а ако искаш да научиш още повече за сферата, цялостната програма на SoftUni Creative те очаква.

Ето някои техники за черпене на идеи, които ще ти помогнат да откриеш вдъхновение, когато ти е най-необходимо:

Скициране на ръка

Когато работиш върху хартия, ръката е много по-свободна, отколкото когато управляваш мишка. Това предразполага генериране на повече идеи.

Не се страхувай да „драскаш“ каквото ти идва наум – кой знае, дори случайна линия или допусната грешка върху листа може да се окаже вдъхновение за нов проект.

Източник: iStock

Асоциации с думи

Асоциирането на визия с думи може да помогне за пренасянето на първоначално скучни или клиширани идеи в по-интересна посока. Ето един метод:

- Първо, измисли няколко ключови думи, които произтичат от кратко описание. Например, ако мислиш за джаз фестивал, може да си помислиш за ритъм, радост и т.н.

- След това избери една от тези ключови думи и разпиши колкото се може повече свързани с нея думи. Продължи да пишеш колкото се може по-дълго - няма значение дали се повтаряш. Например „ритъм“ може да те насочи към ударни инструменти, повторение, звук, шум, движение, танц и т.н.

- И накрая, опитай се да нарисуваш всяка от тези думи само с няколко движения. Всяка рисунка трябва да отнема само няколко секунди – не забравяй, че не се опитваш да създаваш шедьоври. В идеалния случай се опитай да нарисуваш всяка дума няколко пъти по различни начини.

Този метод бързо създава много потенциални визуални насоки за твоя проект.

Открий вдъхновение онлайн

Напълно очаквано социалните мрежи са още един метод за черпене на идеи. Ако така или иначе прекарваш време да скролваш безцелно на телефона си, можеш да използваш момента, за да откриеш нова идея.

Pinterest и Instagram са двете най-големи и най-бързо развиващи се социални медийни платформи, базирани на изображения, и са чудесни източници за намиране на вдъхновение онлайн.

Източник: Pinterest

Платформи като Dribbble и Behance пък позволяват на дизайнерите да споделят работата си и да получават обратна връзка от глобална общност от дизайнери.

Виж още: Топ 7 уебсайта, от които да черпиш дизайн вдъхновение

Фокусирай се върху проблема, не върху изкуството

Това, което различава дизайна от другите форми на изкуство, е фактът, че дизайнът трябва да разреши проблем. Докато в собственото ти изкуство основната цел е да изразиш себе си, тук твоята основна цел е да видиш даден проблем и да измислиш неговото решение.

Проблемът може да бъде предимно визуален или предимно функционален, но работата на дизайнера все пак трябва да започне с формулирането на този проблем. И тук на помощ ще ти бъде брифа от клиента.

 Ако нямаш бриф, по който работиш, можеш да си създадеш сам. В него включи:

- Информация за проекта и клиента;

- Описание на проблема, който трябва да решиш (например: искаш да привлечеш публика за джаз фестивал);

- Ключови характеристики на демографската група (например: на фестивала ще има посетители на възраст между 20 и 40 години);

- Технически параметри (в какъв формат да е дизайнът);

- Специални инструкции (например: плакатът трябва да е изчистен и съвременен).

Приеми го като задача и започни стъпка по стъпка да я изпълняваш. В един момент в процеса на работа ще осъзнаеш, че колкото повече напредваш, толкова повече вдъхновение откриваш.

Източник: az design

Независимо дали тепърва стартираш пътя си в дизайна, или вече си установен професионалист, позволи си свободата да се наслаждаваш на всяка стъпка от процеса.

И запомни, че вдъхновението не е крайна цел, а пътешествие. И най-важното е развитието, което постигаш по пътя.

Ако търсиш ново дизайн приключение, в което да тестваш и развиеш креативните си умения, кандидатствай в SoftUni Creative още днес.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.