Loading...

MockUps: как се презентират дизайни?

avatar Мария Вълчева 4 минути
MockUps: как се презентират дизайни?

Всеки, който някога се е занимавал с дизайн, се е чудел как по-ефективно да презентира работата си. Много начинаещи дизайнери не са запознати с възможностите, които създават т.нар. mockups и пропускат шанса да демонстрират завършени визии. Как да презентираш работата си ще научиш и по време на курса за напреднали Illustrator Advanced – февруари 2023, наред с усвояването на много специфични практически умения.

А защо удачната демонстрация на дизайните ти трябва да те вълнува сега, когато правиш стъпка към придобиването на професионални умения? Представи си, че си прекарал часове, дори дни в усъвършенстването на перфектния дизайн, а когато представиш на клиента – отзивите не са така положителни, както си очаквал.

Разбира се, това винаги може да се дължи на проблем със самото изпълнение, но обикновено е резултат от постната презентация. Клиентът рядко може да си представи завършения дизайн така, както го виждаш в главата си.

И тук идва ролята на т.нар. mockups и тяхното значение както за портфолиото ти сега, така и за бъдещата динамика и работа с клиенти. В следващите редове ще те запозная по-подробно с тяхната сила!

Какво са mockups и защо са от значение?

На кратко ще ти представя един от най-ценните, но често подценявани ресурси за графични дизайнери. Вероятно и сам се досещаш, че това са вид макет, чрез който можеш да представиш реалистичен продукт, използващ дизайна ти. Такива макети могат да се правят както за целите на графичния дизайн, така и при разработката на уеб дизайн и UI.

Източник: FreePik

Когато използваш mockup-и, можеш да създадеш визуална репрезентация на крайния резултат, с който ще си взаимодействат потребителите. По този начин:

Ще подобриш собствения си дизайн процес – често пъти е възможно определени детайли да ти убягват, докато не видиш как ще изглежда дизайнът върху продукт. Например, шрифтът, който си избрал, може да е твърде нечетим, или размерите на различните елементи да не са удачни. Много по-лесно ще забележиш подобни проблеми, когато наложиш дизайна върху реален продукт.

Ще помогнеш на клиента да види през твоите очи – така възраженията срещу дизайна може да спаднат драстично, тъй като крайният резултат е по-лесен за възприемане от абстрактен вектор.

Ще улесниш даването и разбирането на обратна връзка – когато едно лого или готов дизайн на опаковка се поставят върху реален продукт, става много по-лесно да се забележат несъответствия с очакванията, за да се изчистят последни детайли по желание на клиента.

Не е за подценяване и ефектът, който използването на mockups може да има върху портфолиото ти. Плоските вектори буквално оживяват чрез такива макети и могат да презентират работата ти много по-ефективно, както ще разбереш и по време на курса по Illustrator за напреднали.

А с това ползите от прилагането им далеч не се изчерпват. В следващите редове ще разгледам много конкретно приложение, особено ако имаш амбицията да работиш по собствени проекти.

Допълнителни ползи от прилагането им

Ако винаги си мечтал да развиеш собствен проект, въртящ се около уникални и привлекателни дизайни, mockup-ите ще бъдат най-добрият ти приятел. Представи си, че искаш да създаваш дизайни за тениски или декор, стикери, дори нещо простичко като книгоразделители.

Как ще ги презентираш на аудиторията? Имаш два хода:

Да вложиш ресурси в изработването на мостри и да отделиш време, за да направиш снимки, с които да демонстрираш продуктите си.

Или да използваш mockups, отговарящи на продуктите, които искаш да презентираш, отделяйки минималната времева инвестиция, необходима, за да нагласиш дизайните.

Източник: FreePik

По-ефективният метод е очевиден. Освен това, финансовите разходи, за да осъществиш нещо подобно, са минимални и опират до това да купиш удачни mockups. А най-хубавото е, че можеш да намериш и безплатни такива, ако сам не си си създал досега.

Как да подбираш удачни mockups?

Отправната ти точка за подбора на удачни ресурси от този тип е естеството на проекта. Ако създаваш брандова идентичност, използвай визитки, ID карти, бланки за писма и темплейти за имейли и т.н.

На второ място – помисли какви продукти се предлагат. Можеш да намериш неограничени ресурси за презентиране на дизайни за дрехи, за декори, чаши за щамповане и още, и още. Ще присъства ли дизайнът върху билбордове или в брошури?

Източник: FreePik

Не на последно място, прецени колко сложен mockup ти е необходим. Целта на използването на такива ресурси е да намали финансовите и времеви разходи. Ако един файл ще ти отнеме твърде много, за да бъда наложен дизайнът ти, то вероятно не е подходящ за целите ти.

Това са много тънки моменти, към които ще придобиеш усет в практиката си. По време на обучението за напреднали ще се докоснеш ефективно до ресурсите и ще се научиш да презентираш дизайните си успешно.

Освен това, ще развиеш и много ценни практически умения, присъщи на експертите. Ако си готов да надградиш способностите си и да се откриеш добри практики при изработване на проекти с Illustrator, запиши се за Illustrator Advanced – февруари 2023 ТУК. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.