За курса
Курсът надгражда знанията за различните аспекти от дейността на едно студио (било то гейм, филмово или визуализационно), изготвящо 3D графично съдържание. Ще започнем с разглеждане на утвърдени от индустрията подходи за моделиране на органичен елемент и цялостно изграждане на стратегия за самия процес. По време на упражненията ще научим кои са правилните топологични конфигурации при съединяване на части от тялото на органичен персонаж.
Ще научим какво е Map baking, как да проектираме и подредим UV разгъвките на героя си, с цел минимизиране на последващи несъвършенства в текстурните му карти. Курсът ще ни научи и как от проектиране на скелета на хуманоиден персонаж да успеем да му придадем финален завършек с анимиране на движения като ходене, скок, тежест и баланс. По време на курса ще използваме софтуера Autodesk Maya, но фундаменталният характер на преподаваните знания ги правят лесно приложими към всеки един софтуер от подобен тип.
Умения, които ще придобиеш
-
Създаване на анимации за филмовата и гейм индустриите
-
Надграждане на анимационно-двигателна система(риг) за персонаж
-
Моделиране на органични персонажи и реквизит
-
Работа със сложни текстури за придаване на характер на персонаж
-
Анимиране на ходене, скок, тежест и баланс
-
Експортиране на анимационни цикли за игрови двигател
Теми
- 1. Ресурси
- 2. Начало на моделиране на органичен персонаж
- 3. Упражнение: моделиране на органичен персонаж
- 4. Финализиране на моделирането на органичен персонаж
- 5. Създаване на UV разгъвки за органичен персонаж
- 6. Рисуване на текстури за персонажи във Photoshop
- 7. Упражнение: финализиране на текстурите
- 8. Ригинг на хуманоиден персонаж
- 9. Упражнение: ригинг на хуманоиден персонаж
- 10. Анимиране на ходене
- 11. Анимиране на тежест и баланс
- 12. Анимиране на скок
- 13. Финализиране и експортиране за различни цели
- 14. Редовен изпит
- 15. Поправителен изпит