3D Animation with Maya - май 2021
Курсът разглежда различните аспекти от дейността на едно студио (било то гейм, филмово или визуализационно), изготвящо 3D графично съдържание. Ще обърнем изключително внимание на изграждането на стабилна основа от знания за индустрията, наблягайки на базови, доказано добри практики в областта на моделирането, look-development-a, ригинга, анимацията, както и техники за презентация.
Ще успеем да покрием от основни примитиви и инструменти в Maya, до настройките за рендър с Arnold. Също така в лекциите за упражнение студентите ще могат да се справят с класическите казуси в анимацията. По време на курса ще използваме софтуера Autodesk Maya, но фундаменталният характер на преподаваните знания ги правят лесно приложими към всеки един софтуер от подобен тип.
Умения, които ще придобиеш
- Работа с Maya - абсолютен стандарт в сферата на 3D дизайна
- Моделиране на многокомпонентни обекти чрез различни техники
- Разбиране на процеса на работа с шейдъри и текстури
- Изграждане на работеща анимационно- двигателна система - Риг
- Технически и теоретични знания за създаване на добра анимация
- Техники и добри практики за презентиране
Теми
-
Ресурси -
Ресурси
Още няма описание за тази лекция
Ресурси
-
Запознаване с Интерфейса на Autodesk Maya -
Запознаване с Интерфейса на Autodesk Maya
• Видове менюта и тяхното разположение в интерфейса;
• Основни команди;
• Типове работни файлове;
• Основни инструменти;
• Основни примитиви;
• Навигация в работното пространство.
Ресурси
Моделиране Моделиране
• Полагане на референтни изображения;
• Видове техники за моделиране;
• Команди Extrude, Bridge, Cut и др.;
• Основи на полигоналното моделиране.
Ресурси
Упражнение: Моделиране Упражнение: Моделиране
• NURBS обекти;
• Команди за манипулация на NURBS обекти.
Ресурси
Създаване на UV Разгъвки Създаване на UV Разгъвки
• UV editor работно пространство в Мая;
• Създаване на шевове;
• Командата Unfold;
• Правилно подреждане на UV разгъвки.
онлайн.Ресурси
Работа с Шейдъри в Maya Работа с Шейдъри в Maya
• Hypershade работното пространство в Maya;
• Видове шейдъри и техните компоненти;
• Постигане на материалности от реалния свят в триизмерното пространство.
Ресурси
Създаване на Текстури с Maya и Photoshop Създаване на Текстури с Maya и Photoshop
• Експортиране на шаблон с UV разгъвките на модела за работа в друг софтуер;
• Правилна композиция на слоевете във Photoshop за бързо рисуване на текстури;
• Прилагане на готовите текстури към модела в Maya.
Ресурси
Ригинг Ригинг
• Полагане на т.нар. "стави"(joints) на модела;
• Концепции при създаване на анимационно-двигателна система - риг.
Ресурси
Упражнение: Ригинг Упражнение: Ригинг
• Създаване на контролна система за рига;
• Типове зависимости в контролните системи за анимация;
• Forward/Inverse Kinematics.
Ресурси
Принципи на Анимацията Принципи на Анимацията
• Основни принципи за създаването на добра анимация;
• Планиране на анимацията за практическия проект.
онлайн.Ресурси
Класически Казус в Анимацията: Подскачаща Топка Класически Казус в Анимацията: Подскачаща Топка
• Анализиране на една от класическите основополагащи задачи в анимацията - "подскачаща топка" и приложението и към настоящия практически проект.
Ресурси
Класически Казус в Анимацията: Махало Класически Казус в Анимацията: Махало
• Анализиране на една от класическите основополагащи задачи в анимацията - "махало" и приложението и към настоящия практически проект.
Ресурси
Финализиране на Проекта Финализиране на Проекта
• Работа със светлини;
• Рендър двигателят Arnold;
• Рендър настройки и тяхното значение.
Ресурси
Редовен изпит Редовен изпит
Още няма описание за тази лекция
Ресурси
Поправителен изпит Поправителен изпит
Още няма описание за тази лекция
Ресурси
Още няма материали за тази лекция
За кого е подходящ курсът?
Курсът е подходящ за напълно начинаещи в областта на триизмерното изкуство, както и за малко по-напреднали, които искат да изградят надеждна основа от знания в областта на 3D изкуството. Също така е необходим английски език на основно ниво. Как мога да се запиша?
За да се запишете, кликнете ТУК или бутона "ЗАПИШИ СЕ" и следвайте стъпките. След успешно заплащане на таксата, Вие ще бъдете записани за обучението.
Как и къде ще се провеждат занятията?
Обучението е приключило, но имате възможност да се запишете за него, получавайки достъп до видеата и ресурсите към всяко едно занятие от програмата на курса. По този начин можете да усвоявате материала с удобни за вас темпо и време.
Има ли допълнителни изисквания?
Необходим софтуер или хардуер за участие в курса:
Софтуер:
• Autodesk Maya.Колко струва обучението в курса и какво включва?
Онлайн
120 лв.Доживотен достъп до видео записите и учебните ресурси
SoftUni ви дава 100% гаранция за качеството на този курс. За нас е важно да придобиете необходимите умения и знания. Ако по някаква причина обучението не отговори на очакванията ви, ние ви гарантираме възстановяване на цялата сума, която сте заплатили. Таксата може да ви бъде възстановена до 14 дни след заплащане на таксата за курса.
Титко Титков
Преподавател
Титко Титков се занимава с 3D анимация от 11 години. Участвал е на национална олимпиада по информационни технологии, с 3D анимационен проект, където печели шесто място. Завършва с отличие курса "3D анимация за игралната индустрия" в СофтУни. След него, с още няколко участници от курса сформира студио 3DCG Arts, където работи по прототипите на заглавията: Golden Apple: Adventures, Cooking Frenzy VR и Quantum Run. Работил е като 3D генералист във филмовата индустрия. Част от проектите, с негово участие включват: втори сезон на анимацията Space Yoghurt и анимационния шорт: “Момичетата от улица Върбова”.
Начало: 25 май 2021 6 седмици 12 кредита Fundamentals Запиши се 3D Animation with Maya - май 2021 Запиши се 3D Animation with Maya - май 2021 Запиши се